15 września 2014

Susan Rosen i Steinmetz Diamonds - najdroższy strój bikini

Susan Rosen zaprojektowała w lutym 2006 roku we współpracy z firmą Steinmetz Diamonds najdroższy kostium bikini na świecie, który został wyceniony na 30 milionów $.

Susan Rosen i Steinmetz Diamonds - najdroższy strój bikini na świecie
© therichest.com / W skład zestawu wchodzi
mały naszyjnik, którego nie ma na zdjęciu


W czerwcu 1946 roku - Jacques Heim reklamował zaprojektowany przez siebie dwuczęściowy strój kąpielowy o nazwie "Atome", jako "najmniejszy kostium kąpielowy świata". 5 lipca 1946 roku w Paryżu, został pokazany po raz pierwszy strój, który nazwano "bikini". Zaprojektował go Louis Réard, a zaprezentowała Micheline Bernardini. Projektant promował swój kostium jako "mniejszy niż najmniejszy kostium kąpielowy świata". Nazwa pochodzi od atolu Bikini, gdzie w tamtym czasie Amerykanie testowali broń jądrową i miała przywoływać skojarzenia z efektem jaki wywoływała bomba atomowa. Diana Vreeland pisząca dla magazynów o modzie określiła bikini jako "bomba atomowa mody", a sam projektant powiedział:

"Jak bomba atomowa, bikini jest małe i wywołujące wielkie zamieszanie"

W reklamach stwierdzał, że strój kąpielowy nie można nazwać prawdziwym bikini, jeśli nie da się go przeciągnąć przez obrączkę ślubną.

Dwuczęściowe kostiumy kąpielowe pojawiały się już w latach 30-tych XX wieku, jednak dopiero projekt Louisa Réarda był tak kontrowersyjny, bo po raz pierwszy kobiety nosząc go odsłaniały pępek.

Najdroższe bikini na świecie należy do rodzaju mikrokini, które więcej odsłania niż zasłania, a określenie to po raz pierwszy pojawiło się w 1995 roku. Do jego zrobienia Susan Rosen wykorzystała ponad 150 karatów (30 g) diamentów. Wszystkie diamenty są praktycznie nieskazitelnie czyste i należą do najlepszej grupy czystości D w 23-stopniowej skali. Wszystkie diamenty umieszczono w platynie bez żadnych fragmentów tkaniny. Niektóre z nich są najrzadszymi okazami na świecie, a wśród nich są:

  • największy w kształcie gruszki, ważący 51 karatów (10,2 g)
  • o szlifie szmaragdowym, ważący 30 karatów (6 g)
  • para owalnych każdy po 15 karatów (3 g)
  • para w kształcie gruszki każdy po 8 karatów (1,6 g)


Modelka Molly Sims wystąpiła w tym bikini w 2006 roku na rozkładówce specjalnego, ukazującego się raz w roku, wydania magazynu Sports Illustrated Swimsuit Issue prezentującego stroje kąpielowe. Opisała je w ten sposób:

"Kiedy wyciągnęli te trzy elementy z pudełka, oblał mnie gorący pot. Oczywiście ledwo co mnie zasłaniały. Diamenty znajdowały się dokładnie we właściwych miejscach. Gdy sesja zdjęciowa się zakończyła, myślałam że straciłam pół litra potu, tak bardzo się denerwowałam. Myślałam sobie:

O Boże, czy nie widać mi za dużo tyłka? Ja przecież nie mam tyłka. Ja nie mam brazylijskiego tyłka. Nie jestem Brazylijką i nie mam 16 lat.

To było 30 milionów $ w naszyjniku, dwóch diamentach na piersiach i jednym dużym diamencie na mojej ... sympatii, nazwijmy to sympatią. 30 milionów $! Sądziłam, że 30 milionów $ powinno więcej zasłaniać."

Biustonosz wchodzący w skład zestawu jest jednocześnie najdroższym biustonoszem na świecie, a jego wartość to 20 milionów $.

Źródła: wikipedia.org | bornrich.com

Brak komentarzy

Prześlij komentarz

Proszę nie reklamować stron internetowych.