2 marca 2014

Hovenring - pierwsze wiszące rondo dla rowerów

Hovenring to pierwsze na świecie wiszące rondo dla rowerów, które zostało wybudowane w prowincji Brabancja Północna w Holandii, między miejscowościami Eindhoven, Veldhoven i Meerhoven. Stąd też wzięła się jego nazwa z angielskiego "Ring of the hovens", która odnosi się też do kształtu koła jaki ma rondo (z ang. ring - koło). Jego budowa rozpoczęła się 11 lutego 2011 roku, a otwarcie nastąpiło 30 grudnia 2011 roku, jednak około tydzień później zostało zamknięte. Okazało się, że stalowe liny na których rondo jest zawieszone, pod wpływem wiatru wpadają w wibracje, które zostały uznane za szkodliwe. Ponowne otwarcie nastąpiło 29 czerwca 2012 roku.

Hovenring - pierwsze wiszące rondo dla rowerów znajduje się w Holandii
© ipvdelft.nl / hovenring.com

Dane techniczne:

  • średnica ronda: 72 m
  • całkowita rozpiętość konstrukcji: 102 m
  • wysokość pylonu: 70 m
  • ilość lin stalowych: 24
  • średnica lin: 5 cm
  • główny materiał konstrukcji: stal

Pierwsze plany stworzenia tego wiszącego ronda rowerowego pojawiły się w 2008 roku, kiedy zwiększający się ruch pomiędzy miejscowościami Eindhoven i Veldhoven, stawał się trudny do rozładowania. W celu zwiększenia bezpieczeństwa i płynności ruchu na skrzyżowaniu ulic Heerbaan i Meerenakkerweg (Heistraat), postanowiono całkowicie oddzielić ruch samochodów i rowerów.

Radni miasta Eindhoven zdecydowali, że chcą zbudować projekt przykuwający uwagę. Za jego realizację odpowiedzialna jest firma projektowa ipv Delft, a nazwa ronda została wybrana w ramach konkursu zorganizowanego dla mieszkańców Eindhoven i Veldhoven. W przeciwieństwie do wiszącego ronda dla rowerów, znajdujące się poniżej skrzyżowanie dla samochodów nie jest skrzyżowaniem z ruchem okrężnym.


Brak komentarzy

Prześlij komentarz

Proszę nie reklamować stron internetowych.