© cycleexif.com |
W 2008 roku niemiecki kolarz Günter Mai zbudował najlżejszy rower szosowy na świecie, którego waga wynosiła 2,9677 kg. Przejechał na nim około 20000 km i zdecydował, że rozłoży go na części i sprzeda. Kilka najważniejszych części dostało się w ręce miłośnika rowerów z Colorado w USA, który postanowił przywrócić do życia ten rower cierpiący na anoreksję. Postanowił wysłać do Jasona Woznicka z firmy Fairwheel Bikes ramę, widelec, kierownicę i kilka innych części, które miały być wykorzystane do budowy najlżejszego roweru na świecie, jednak takiego, który byłby w pełni funkcjonalny. Zastosowano nawet kasetę 10 biegową i z przodu 2 zębatki. Rower został pokazany na wystawie Interbike International Bicycle Expo w 2010 roku.
Niektóre części, które były w rowerze Güntera zostały zamienione na inne modele, będące nawet nieco cięższe. Firma Fairwheel Bikes już zapowiedziała, że będzie chciała zbudować jeszcze lżejszy rower. Większość elementów wykonana jest z włókien węglowych i na specjalne zamówienie.
Części wykorzystane do budowy roweru:
- Rama: Spin (robiona na zamówienie) - 642,5 g
- Widelec: THM Scapula SP Tuned (robiony na zamówienie) - 185,9 g
- Kierownica: Schmolke-Carbon TLO (robiona na zamówienie) - 111,3 g
- Wspornik kierownicy: NoRa (robiony na zamówienie) - 54 g
- Stery: KCNC Morion / Extralite (robione na zamówienie) - 18,9 g
- Manetki przerzutek: BTP (robione na zamówienie) - 9,2 g
- Klamki hamulcowe: Super Modified Campagnolo Record 10
- Hamulce: AX Lightness Orion Premium
- Wspornik siodła + siodło: Schmolke TLO / Tune Speedneele (robione na zamówienie)
- Obejma wspornika siodła: BTP - 2,9 g
- Korbowód: Myth (robiony na zamówienie) - 281,4 g
- Tarcze: Fibre-Lyte (39T - 29 g / 53T - 43g)
- Łańcuch: KMC
- Kaseta: Recon Ti Cassette
- Przerzutka tylna: Campagnolo Record 10
- Przerzutka przednia: Campagnolo Record 10
- Pedały: Aerolite (robione na zamówienie)
- Koła:
- Obręcze: AX-Lightness SRT - 2 x 215 g
- Piasty: Dash Cycles (robione na zamówienie) - 129 g
- Szprychy: Pillar Ti X-TRA
- Zaciski: Tune U19
- Opony: Tufo S3 Lite
Najlżejszym rowerem produkowanym seryjnie był prawdopodobnie rower szosowy Everti Eagle, ważący 5,17 kg.
Na drugim miejscu wśród najlżejszych rowerów seryjnie produkowanych jest prawdopodobnie rower szosowy Fuji Altamira SL, ważący 6,13 kg.
Źródła: tririg.com | bikerumor.com | bikerumor.com | bicyclingaustralia.com.au
Brak komentarzy
Prześlij komentarz
Proszę nie reklamować stron internetowych.