© Ashot Arzumanyan |
Prace zostały rozpoczęte w 2009 roku, a linia kolejki została otwarta 16 października 2010 roku. W ceremonii brali udział: Serż Sarkisjan - prezydent Armenii i Karekin II - zwierzchnik Ormiańskiego Kościoła Apostolskiego, którzy razem z 6 dziećmi odbyli pierwszą podróż kolejką. Prezydent powiedział:
"Ta kolejka pokazuje, że nawet sny, które wydają się nierealne mogą zostać zrealizowane z pomocą wiary i stanowczości i że jest ona niezwykle ważna dla klasztoru Tatew i otaczającego go regionu."
Karekin II powiedział:
"Otwarcie kolejki było ważnym krokiem dla odbudowania dostępu do tego świętego sanktuarium, które było miejscem pielgrzymek w czasach apostolskich."
Koszt budowy kolejki wyniósł około 18 milionów $ i została ona zrealizowana głównie z prywatnych dotacji. Projektantem była szwajcarska firma Garaventa.
Dane:
- każda z dwóch kabin kolejki może pomieścić: 25 osób
- cena biletu dla turystów: 3000 ormiańskich dram (około 24 zł wg kursu z dnia 3 grudnia 2010), a dla mieszkańców regionu podróż ma być darmowa
- prędkość maksymalna: 37 km/h
- czas podróży w jedną stronę: ~ 11 minut
- największa wysokość kabiny nad ziemią: 320 m
Na drugim miejscu znajduje się kolejka linowa Sandia Peak Tramway w Albuquerque w stanie Nowy Meksyk w USA, która ma długość 4,35 km.
Źródła: guinnessworldrecords.com | wikipedia.org | wikipedia.org
Brak komentarzy
Prześlij komentarz
Proszę nie reklamować stron internetowych.