© Cooper.ch |
Głównym celem budowy tunelu, która rozpoczęła się w 1996 roku, jest zwiększenie wielkości transportu towarów szczególnie pomiędzy Niemcami i Włochami. W efekcie nastąpi znaczna zmiana sposobu transportu z drogowego na kolejowy, co ma zmniejszyć zanieczyszczenie środowiska wywoływane przez duże ciężarówki. Drugim pozytywnym aspektem wybudowania tunelu jest skrócenie czasu przejazdu pociągiem pasażerskim z Zurychu do Mediolanu.
W 1992 roku zostało zorganizowane referendum, w którym 64 % głosujących zaakceptowało budowę tego tunelu, mającego na celu poprawę infrastruktury. Prace przy drążeniu wschodniego tunelu zostały zakończone 15 października 2010 roku, a drążenie zachodniego tunelu zostało ukończone 23 marca 2011 roku. Przy budowie brało udział około 2600 osób.
Na drugim miejscu znajduje się tunel Seikan w Japonii. Jego długość wynosi 53,85 km. Tunel łączy wyspy Honsiu i Hokkaido. Pierwsze testowe odwierty rozpoczęły się w 1961 roku, a budowa tunelu w 1971 roku. Otwarcie tunelu nastąpiło 13 marca 1988 roku.
Źródła: wikipedia.org
Brak komentarzy
Prześlij komentarz
Proszę nie reklamować stron internetowych.