11 września 2014

Hennessey Venom GT - największe przyspieszenie 0 - 300 km/h wśród samochodów seryjnych dopuszczonych do ruchu

Hennessey Venom GT to samochód sportowy produkowany przez amerykańską firmę Hennessey Performance Engineering, który 21 stycznia 2013 roku ustanowił rekord Guinnessa dla największego przyspieszenia od 0 do 300 km/h wśród samochodów produkowanych seryjnie i dopuszczonych do ruchu. Wynik jaki osiągnął to 13,63 s i jest to średnia z dwóch przejazdów w obydwie strony toru testowego. W jedną stronę samochód uzyskał wynik 13,18 s z wiatrem wiejącym z tyłu z prędkością 6,5 km/h, a w drugą stronę uzyskał wynik 14,08 s wiatrem o prędkości 9,7 km/h wiejącym z przodu.

Hennessey Venom GT - największe przyspieszenie 0 - 300 km/h wśród samochodów seryjnych dopuszczonych do ruchu
© favcars.com

14 lutego 2014 roku Hennessey Venom GT osiągnął prędkość maksymalną 435,31 km/h w jedną stronę toru, co jest rekordem prędkości wśród samochodów seryjnych, jednak rekord nie może zostać uznany, bo samochód musi pokonać ten sam tor w obydwie strony i wyliczana jest średnia z dwóch przejazdów. W dalszym ciągu oficjalny rekord, wynoszący 431,072 km/h, należy do samochodu Bugatti Veyron 16.4 Super Sport World Record Edition, który szybszy przejazd zakończył z prędkością 434,211 km/h.

Zbudowanie jednego egzemplarza tego samochodu zajmuje około 6 miesięcy, a jego cena to około 1,44 miliona $. Obecnie wyprodukowano około 30 egzemplarzy, a wśród właścicieli tego superszybkiego samochodu znajduje się między innymi wokalista zespołu Aerosmith - Steven Tyler.


Na drugim miejscu znajduje się samochód Koenigsegg Agera R, który od 0 do 300 km/h przyspiesza w 14,53 sekundy.

© Koenigsegg
Koenigsegg Agera R to supersamochód posiadający dwudrzwiowe nadwozie typu coupe, zaprojektowany i skonstruowany przez szwedzką firmę Koenigsegg. Samochód został zaprezentowany na salonie motoryzacyjnym w Genewie, który odbywał się od 3 do 13 marca 2011 roku. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu tylko 2,9 sekundy, co plasuje go za takimi modelami jak Ascari A10 (2,8 s), Saleen S7 Twin Turbo (2,8 s), Bugatti Veyron 16.4 Super Sport (2,5 s), czy też Caparo T1 (2,5 s). Od 0 do 200 km/h samochód rozpędza się w 7,5 sekundy.

Testy odbyły się 2 września 2011 roku w Ängelholm w regionie Skania w Szwecji, gdzie samochód ustanowił wtedy 6 lądowych rekordów prędkości dla samochodów seryjnych, które zostały potwierdzone przez przedstawicieli księgi rekordów Guinnessa. Były to następujące rekordy:

  • 0 - 300 km/h = 14,53 sekundy
  • 0 - 200 mph = 17,68 sekundy
  • 300 km/h - 0 = 6,66 sekundy
  • 200 mph - 0 = 7,28 sekundy
  • 0 - 300 km/h - 0 = 21,19 sekundy
  • 0 - 200 mph - 0 = 24,96 sekundy

Nazwa modelu pochodzi od szwedzkiego słowa "Agera" oznaczającego reagować, podejmować działanie. Model Agera R to specjalna wersja modelu Agera wykorzystująca do napędu biopaliwo. Silnik przystosowany jest do pracy na tradycyjnej benzynie 95-oktanowej, jednak wtedy moc spada o około 100 KM. Samochód wyposażony jest w 5-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem o mocy 1115 KM przy 6900 obrotach na minutę, posiadający moment obrotowy ponad 1000 Nm w zakresie obrotów od 2700 do 6170 i maksymalnie 1200 Nm przy obrotach 4100. W połączeniu z 7-biegową skrzynią biegów samochód jest w stanie osiągnąć prędkość maksymalną ponad 400 km/h.


Na trzecim miejscu znajduje się Bugatti Veyron 16.4 Super Sport World Record Edition, który przyspiesza od 0 do 300 km/h w 14,6 sekundy.

Brak komentarzy

Prześlij komentarz

Proszę nie reklamować stron internetowych.